Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Část třetí LGO 2013

19. 2. 2013

 

Val Cenis Lanslebourg — Polar Base

70km převýšení  2000m

Dnes měl být bivak na Polar Base z důvodu,  špatných  povětrnostních podmínek je zrušen. Nahoře to prý strašně fouká a hrozí nebezpečí lavin, proto se pojede místo na bivak rovnou do cíle.Handleři jsou strašně štastný že se jim vrátíme zpět.Chtěli si trochu odpočinout a vyspat se po týdnu tvrdé práce okolo psů….ale bohužel počasí nám to překazilo  vydat se na polární základnu.amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtbwfyzgktmtutnjk3oa--.jpg

Jinak,  vše zůstává dle plánu jak délka trati tak povinná výbava v saních, pro vysvětlení co obsahuje povinná výbava:  spacák,lopata, lavinová sonda, lékárnička, 2 čelovky, krmení  pro psy, snacky pro psy, strava pro mushera, 4 botičky na psa, stake out- česky uvaziště pro psy při bivakování, vařič, 2 pytle na odpadky, oblečení pro mushera(bunda, kalhoty,rukavice, ponožky), nouzová izotermická přikrývka, mapy, kompas, arva, nůž, zapalovač, dvě záchranná ruční světla a sadu mini světlic suma sumárum máte skoro plný vak v saních a když potřebujete třeba naložit psa tak je docela problém kam všechny věci dát? Psa jsem samozřejmě potřeboval naložit, to by nebylo  abych jel sám na saních…..J kluci si už dělají srandu, že sám jezdit ani neumím…..

No nic, naložíme  saně povinnou výbavou zapřáhneme jakš, takš schopnou 8smičku a jde se na start. Start na hlavní ulici v Lanslebourgu je opět plný lidí a i hodně čechů a slováků, co by diváků, kteří na nás volají a mohutně fandí. Cesty v okolí Lanslebourgu už nejsou tak kopcovité jako v předešlých etapách, nejezdí se tu žádné sjezdovky nahoru ani dolu takže by nás kromě většího větru nemělo čekat nic nebezpečného -krkolomného.  Po startu jedeme na Lanslevillard a dál na Boneval a Vesnici duchů kde se otáčíme zpět do cíle. Po cestě zpět  opět nakládám Bosse. Hned si vzpomínám na kluky jak říkají že neumím jezdit sám na saních….

 amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtamv1zgktmtctnzg4nw--.jpg

Val Cenis Lanslebourg — Mont Cenis pass — Val Cenis Lanslevillard

86 km převýšení  2300m

Ráno vstáváme opět v časných ranních hodinách rychle napájíme a odjíždíme v konvoji na start.

Dnes nás čeká skoro stejná trať jako včera akorát jen s jedním kolečkem navíc,

Cca asi 86 km, za pořádného  větru který měl ustat,  ale nestalo se.

Opět s povinnou výbavou, jako kdybychom jeli z bivaku. Handleři už jsou hodně unaveni. A modlí se aby příští bivak nebyl zrušen jako ten první.

 

 

 

 

Bessans — Sardières — Bramans

85 km převýšení 2600m

 Dnes je krásné počasí, úplné azuro. Po snídani odjíždíme do Bessans což je velký biatlonový areál, kde bude hromadný start. Skládáme schopnou 8smičku a jdeme na start. Kdo to nezažil těžko si představí, když na startu stojí cca asi 150 psů vyskládaných vedle sebe všichni štěkají , vyskakují, jen aby už mohli běžet. V reproduktorech moderátor  vše umocní, když spustí svůj ultrarychlý komentář celé akce a helikoptéra  krouží nad vámi, aby natočila co možná nejlepší záběry pro film z letošního ročníku LGO. zxjvdxn0yw5kltazlwxnby0ymdezlwx1bmrpltix.jpg Po startu si jen hlídám leadery tzn., vedoucí psi aby se nezamotali do ostatních spřežení případně  aby se nezamotal někdo do nás. Je to asi prvních 5minut kdy musíte mít oči hodně na stopkách. Po pár  kilometrech se peloton závodníků roztrhá a už je to ta stará klasická jízda. Dnes nejedeme do vesnice duchů ale hned za Bonnevalem  otáčíme zpět a jedeme směr Sardiers ,Bramans pro mě je to nová trať která se v minulém ročníku nejela a tak si ji hodně užívám. Snažím se jet co možná nejpomaleji, druhý den nás čeká bivak a 2x 90km. Potřebuji mít každého psa pokud možno co nejvíc v pořádku. Do cíle dojíždíme za tmy  a ač se mi to zdá jako nemožné nikoho jsem po cestě nenakládal. amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtotc3ma--.jpgJen Majkl dostal virózu a prvních 30km vůbec netáhnul až jsem myslel že ho budu muset naložit do saní ale do cíle nakonec doběhl po svých .

 

Aussois — Bonneval — Polar Base

82km  převýšení 3000m

Tento den bych nazval jako velkou černou tečku za celou LGO.amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtmzu3na--.jpg

Odpoledne startujeme z Aussoi za úplného azura  beru si po dlouhé době  9 psů a jdu na start. Do poslední chvíle nevím co mám zapřáhnout. Jestli toho nebo toho. Nejsem si  vůbec jist zdravotním stavem psů ale přesto vyrážím s 9kou. Asi tak po 30-40km nakládám psa a jedu s ním do vesnice duchů. V některých stoupáních doslova tlačím saně, protože psi nedokážou psa a plné saně vytáhnout. Popojedu jen pár metrů a zase stojím  takto až nad vesnicí .   

Po projetí Bonnevalem  jej nechávám Danovi v autě a ten ho vezme k veterinářům do Lanslebourgu.amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtmzu1na--.jpg

Při příjezdu na Polar Base mě čeká malá veterinární kontrola,  při které zjistí Balounovi krev v moči…...okamžitě dostává kapačku a jede na skůtru opět k veterinářům do Lanslebourgu.

Po obstarání psů nakrmení oblečení oblečků si jdu  co nejdřív lehnout dnes, už toho bylo dost.

A to ještě nevím, co mě čeká zítra? Ve stanu jsem se vyspal krásně. Předtím jsem se na bivak hodně těšil ale po tom, co se mi stalo cestou, jsem chtěl co nejdříve domů. V myšlenkách pro sebe jsem si říkal, vydrž ještě posledních 90km .

 

Polar Base — Termignon — Val Cenis Lanslebourg

88 km a převýšení  2700m

 Ráno vstávám ve 4 a jdu napájet posledních 7 bojovníků.V  6:3O je start, proto balím vařič a spacák, uklízím slámu a už jedu s polar base domů.

Tak teď jen přežít,  dojet  těch posledních 90km a budeme v cíli. Asi po 15km to přijde znovu J Romeo amvyb21lbgfyzgf0lwxnbziwmtmtndazmq--.jpgodmítá běžet dál, tak ho nakládám a se šesti psy se hlemýždí rychlostí blížím do cíle. Šest psů, povinná výbava a pes ve vaku , je to  opravdu krásná představa na příštích 75km…..snad každý kopec jdu z nohy na nohu a počítám každý metr tratě. Někdy musím i tlačit saně ….  Posledních pár kilometrů prožívám doslova  a do písmene boj . Hrozná představa, natož si to někdy  prožít zažít. Vůbec bych to nikomu  nepřál. Ani se mi o tom nechce psát dál, ta představa či ta vzpomínka mě  vrací zpět. Po příjezdu do cíle mi hlavni ředitel  závodu říká  že ještě nikdy nikdo nedojel do cíle se 6ti psy a moc mi  gratuluje že jsem závod nevzdal. Ti psi kteří to zvládli by si zasloužili jednu velkou odměnu.Určitě  jim to nikdy nezapomenu co dokázali a budu je navždy respektovat jako velké osobnosti mého týmu.

Já sám jsem tomu ani nechtěl věřit,  že vidím handlery, auto  byl jsem moc  šťastný  že jsem v cíli. Velké díky patří i psům

 

Cil?

Co dokáže jedna pořádná viróza -průjem 1-3 denní nechutenství ……. víc než půl roku každodenní práce přišlo v niveč . Když si vzpomenu na letní vstávání okolo 3 – 4 podzimní dlouhé tréninky dlouho do noci, v prosinci jezdění skoro každou noc  od 22 do 4 až 6 hodin rána na běžkařských tratích, tak si říkám proč? jestli to má všechno cenu jestli to jestli to není až příliš velké předsevzetí, něco dokázat? Proč to dělat dál? Proč to takhle hrotit? Určitě nejsem s touto úvahou mezi mushery sám.  Na to proč jsem si do dnes nedokázal najít odpověď. Proč ????????  Do dneška jsem nedokázal najít odpověď. Závody  a i tento v nás podstatě jen prověří  a určitě posunou dále, jak fyzicky tak psychicky. Je to v každém z nás jak rychle se umíme přizpůsobit změnám. Chtěl bych ještě velmi poděkovat svým handlerům  za pečlivou přípravu a obětavost během vlastního závodu.  p1170951.jpg

Cesta domu(domů)

Cesta domů už nebyla tak veselá  jako cesta na LGO L …pár kolon jedna malá dopravní zácpa ve Švýcarsku a trochu klouzavá silnice v Německu s malým sněžením……